Membaca Bahasa Tubuh untuk Mengerti Perasaan Lelaki


ANDA mengincar seorang lelaki dan penasaran ingin mengetahui bagaimana perasaannya pada anda?
Jika anda malu untuk bertanya secara langsung, perhatikan sahaja bahasa tubuhnya.
Tracey Cox, penulis buku Superflirt percaya, membaca bahasa tubuh lelaki cukup mudah. Umumnya kerana lelaki lebih terbuka dalam mendedahkan ketertarikannya pada seseorang, berbanding wanita yang cenderung malu-malu kucing.
Anda ingin cuba menterjemahkan bahasa tubuhnya?
Perhatikan beberapa pertunjuk berikut ini.

1. Perhatikan alis matanya
Saat seseorang melihat sesuatu yang menarik perhatiannya, alis matanya akan bergerak naik. Ini reaksi spontan yang terjadi pada setiap orang dan biasanya berlangsung selama seperlima saat saja.
Menaikkan alis membuat mata terbuka lebih lebar dan membuat cahaya memantul ke permukaan, membuat mata kelihatan lebih besar dan cemerlang. 
Inilah yang membuat pupil mata akan terlihat membesar jika melihat sesuatu yang menarik perhatian.

2. Perhatikan bibirnya
Jika lelaki menyukai apa yang dilihatnya, tanpa sedar bibirnya akan sedikit menganga pada detik pertama dia melihat objek tersebut.
Ya, hampir sama seperti yang digambarkan di film-film, saat seorang lelaki menganga sambil terpinga-bengong melihat wanita seksi.

3. Perhatikan rambutnya
Jika anda berjaya menarik perhatiannya, anda akan sering melihatnya merapikan rambut, atau sebaliknya, mengacak-acaknya. Keadaan ini bergantung pada gaya berbusana dan model rambutnya.
Jika anda berada dalam suasana formal dengan pakaian yang rapi, dia akan membuat rambutnya serapi mungkin. Tapi jika si dia senang bergaya dengan rekabentuk messy look, dia akan membuat rambutnya berantakan (namun tetap cute!) Agar menarik perhatian anda.
Untuk mengujinya, cubalah palingkan wajah anda sesaat atau pergilah ke tandas.Diam-diam perhatikan apa yang dilakukannya apabila anda pergi dari hadapannya.
Boleh jadi, dia sedang mengacak-acak rambutnya.

4. Perhatikan kakinya
Jika si dia duduk dalam kedudukan agak mengangkang dengan kedua kaki terbuka lebar, berbahagialah, kerana bererti dia mula membuka dirinya kepada anda. Itu kemungkinan pertama. 
Kemungkinan kedua, dia ingin memberi sedikit gambaran pada anda tentang, ehem, asetnya di bawah sana.

5. Perhatikan kedudukan penubuhan
Saat dia berdiri di dekat anda, bagaimana kedudukan tubuhnya? Jika dia berdiri sambil berkacak pinggang, itu ertinya dia ingin kelihatan gagah di hadapan anda.Logiknya, dalam kedudukan berkacak pinggang, tubuh bahagian atas-khususnya area dada-akan nampak membusung.
Tubuh pun akan kelihatan lebih tegap. Posisi ini membuatnya seolah siap melindungi anda bila-bila masa dan dari penjahat mana pun.
Sekarang anda tahu kan, kenapa Superman sering bergaya dengan kedua-dua tangan di pinggang?

6. Perhatikan tangannya
Apabila anda berbincang dengannya, di mana kedudukan tangannya? Jika seorang lelaki tertarik pada anda, dia akan mendengarkan seluruh pembicaraan anda sambil menyentuh wajahnya beberapa kali.
Pipi, hidung, dahi, telinga, seluruh permukaan kulit akan terasa sensitif terhadap sentuhan dan rangsangan lain. Jika dia merokok, dia akan lebih sering menghisap rokoknya. Jika dia sedang minum, dia akan lebih sering menghirup minumannya.
Namun hati-hati jika si dia kelihatan sering menyentuh bibirnya, kerana bererti dia tak sabar untuk "disentuh" ​​oleh bibir anda!

1 comment:

Assalamualaikum..
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini
Satu Comment Pun Kira Ok Sudah (^_*)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...