Belajar Bahasa Korea


Filem n Drama Korea skrng nie sudah menjadi Fenomena atau pun kegilaan penonton 
di Malaysia..termasuk lah kiky
~ hehehehe #

Dan di tambah2 lagi kaum hawa dan kaum adam pun ramai juga
korang suka tengok coz apa?? ~
coz lelaki2 dia kacak lagi macho ya... ( Muka Jambu ) and then perempuan dia
pun cantik n manis lagi....
hahaha ~ kan dah kantoi 

Kebanyakan sbb itu lah kan,di tambah lagi ceritanya
perrgghhhh!!! terbaikkk..Romantik tahap max huhuhu
aduhhh...tangkap leleh lah hehehe

ok...kiky akan bawah seorangm pengajar ( Lectrue Animasi ) yg akan
mengajar korang ok...~  ~ ^____*

Jom klik nie klo nak beljar




NOTE  > >

네.(예.)
[ Ne.(ye.)]
Ya.  

아니오.
[Anio.]
Tidak. (Bukan.) 

여보세요.
[Yeoboseyo.]
Halo. 

안녕하세요.
[Annyeong-haseyo.]
Apa kabar. 

안녕히 계세요.
[Annyong-hi gyeseyo.]
Selamat Tinggal.


안녕히 가세요.
[Annyeong-hi gaseyo.]
Selamat jalan.

어서 오세요.
[Eoseo oseyo.]
Selamat datang. 

고맙습니다.(감사합니다.)
[Gomapseumnida. (Gamsahamnida.)]
Terima kasih. 

천만에요.
[Cheonmaneyo.]
Kembali. (Sama-sama.) 

미안합니다.(죄송합니다.)
[Mianhamnida. (Joesong-hamnida.)]
Minta maaf. (Mohon maaf.) 

괜찮습니다.(괜찮아요.)
[Gwaenchansseumnida.]
Tidak apa-apa. 

실례합니다.
[Sillyehamnida.]
Pergi Dulu.






1 comment:

  1. korea lah bukan Koria salah eja tu..btw,folo awk k

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini
Satu Comment Pun Kira Ok Sudah (^_*)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...