Lee Min Ho di "BBF" vs "City Hunter", Mana Lebih Oke?



Tentu banyak perubahan dialami Lee Min Ho di serial keduanya setelah BBF itu. Selain berubah dari segi penampilan, juga lakonan dan peranan yang dilakoni. Ya, tiga tahun berjalan, Lee Min Ho tentu tak mau terjebak peranan yang itu-itu saja. "Melalui City Hunter, saya boleh mengeluarkan potensi lain saya sebagai seorang pelakon. Boleh dibilang, saya boleh mengambil satu langkah lebih dekat dengan gelaran sebagai pelakon yang sesungguhnya, "kata Min Ho.


Perubahan ini sedikit banyak berpengaruh untuk fans. Ada yang semakin jatuh cinta dengan Lee Min Ho berkat peranan Lee Yoon Seong di City Hunter, ada juga yang sukar melupakan si flower boy Goo Jun Pyo di BBF. 
Mana yang lebih anda sukai, si kaya-raya Goo Jun Pyo atau si karismatik Lee Yoon Seong?


1. PenampilanPerbezaan yang paling ketara jelas model rambut. Goo Jun Pyo identik dengan rambut keriting kriwil-kriwil, sementara di City Hunter Lee Min Ho lebih mirip dengan kesehariannya, berambut lurus dengan potongan poni ke samping. Untuk urusan gaya rambut, jelas, model rambut Lee Yoon Seong di City Hunter lebih oke. 
Selain mencerminkan kedewasaan, Lee Min Ho kelihatan lebih maskulin.


2. ProfesiDari pelajar sekaligus pemilik dan pewaris sekolah Shinhwa yang sombong, menjadi agen rahsia Blue House yang misteri. Dua karakter berbeza profesi jelas menuntut banyak perubahan, terutama dalam gestur. 
Mimik wajah arogan nan manja Goo Jun Pyo harus ditiadakan, berganti Lee Yoon Seon yang serius dan berwibawa.


3. TubuhSaat bercuti ke New Caledonia, Goo Jun Pyo sempat bertelanjang dada di pantai. Di City Hunter, tubuh Lee Yoon Seong terlihat semakin oke dengan otot-otot yang kian terbentuk. Maklum, demi peranan ini Lee Min Ho giat berenang untuk membentuk tubuhnya agar semakin berisi dan macho. 
Otot yang semakin berisi dan beberapa bekas luka di bahu akibat cedera di lokasi syuting bahkan membuat Min Ho semakin seksi!


4. RomansaKisah asmara Jun Pyo dan Jan Di diibaratkan Romeo-Juliet Korea. Penuh perjuangan, terhalang restu orang tua, tapi diwarnai banyak adegan romantis. Namun di BBF, berhubung ceritanya Jun Pyo dan Jan Di masih sekolah, adegan romantis mereka pun berlangsung santai. Adegan ciuman baru terjadi setelah beberapa episod. Di City Hunter, adegan intim Lee Yoon Seong dan Kim Na Na sudah bermula sejak episode pertama. Setelah pertemuan singkat di sebuah kelab, Yoon Sung memeranjatkan Na Na dengan menciumnya secara spontan. 
Hmm, terlihat jelas di sini Le Min Ho semakin berani!


5. AktingLee Min Ho dituntut menjadi pemuda arogan yang egois tapi penyayang di BBF.Sementara di City Hunter ia sosok lelaki tangguh yang setia tapi pendendam. Goo Jun Pyo digambarkan jago sukan, sementara Lee Yoon Seong akrab dengan senjata api.Kedua-dua watak ini menuntut kemampuan lakonan mumpuni. Jika dibandingkan mana yang lebih berat, kami pastikan kedua-duanya sama sukar. Pasalnya, dua keperibadian itu berbeza dengan aslinya Lee Min Ho yang konon easy going alias santai dan mudah bergaul, jauh dari kesan arogan apalagi pendendam. Jadi, tak salah Lee Min Ho mendapat acungan like untuk peranannya di kedua-dua siri ini.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini
Satu Comment Pun Kira Ok Sudah (^_*)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...